Pages

akhirnya ter'publish' jugak entry raye aku . :)







salam sayang semua ! wah korang mesti ceria-2 semua sebab tengah dalam mood beraya lagii. aku pun same lhaa jugak . masih dalam mood raye sebab tak nak pegi sekolah . letih lah raye tahu tak .

hari nih aku baru dapat nak update entry yang sedikit bermoral . sebelum nih , aku sempat tulis pendek-2 then , save , tulis entry lain pulak , save lagii.. tak sempat nak publish . ye lah , aku kan popular . sangad ramai datang rumah aku kutip dut raye .

korang dapat berapa duit raye ? banyak tak . alaaa ~ ! aku punye sikit sangat . tak sampai pun 50 ringgit . sedeh :(  ... korang semua pos lah duit raye tuh kat akuu. tak suke lah besar-2 macam nih , bile raye jer tak dapat duit raye. huu ~

tapi kan , korang nak tau cerita tak ? tak nak tahu duk diam !  adik aku yang form 1 tuh kan , lagii besar dari akuu , hehe , ade lah orang tuh datang raye kat umah aku , dia ingat aku nih adik kepade adik aku tuh . faham tak ?? ok senang cite , dia ingat aku nih adik  then adik aku tuh kakak aku . korang faham tak nih sebab aku rase macam aku tulis berbelit-2 jer. huu ~ abaikan korang yang tak faham k .

mak cik tuh bagii duit raye kat aku tapi tak bagii kat adik aku . HAHA :D . padam mukaa adik aku sape suh dia lagii besar dari aku . huk huk .

aku raya sebab nak kutip duit raye jer . wah ! sangad jahat larh . korang pun same kan ? kalau yang dah kerja tuh mesti korang tak nak raye kan ? sebab tak nak bagii duit raye . hehe . kan mak cik pak cik ?? :D

malam raye tuh memag best sangad , jiran aku nih memang tiap-2 tahun dia akan pasang bunga api yang cantik-2 tuh , then tahun nih makin cantik . lepas berbuke jer * doom demm doomm daammm ! bunyi mercun . mesti kampung korang pun same kan ? meriah sangad walaupun aku tak main benda tuh .

nak sangad main tapi mak ayah aku tak bagii. dia takut adik aku terikut-ikut perangai aku yang degil nih . huhu , mase kecik-2 duluh aku selalu jer kawan dengan laki-2 sebab aku nih anak sulung and tak de kakak . sepupu aku yang lain pun ramai laki . so , otomatik perangai aku macam setan . hee ~

adik-2 aku yang lain pun bukan baik sangad . kalau bukan aku yang jage-2 dorang selama nih lagii setan lah dorang tuh . thee ~

apsal aku gi ngungkit-2 kat korang pulak kan ? ade korang nak kisah ? huhu ~~
yang paling best malam merdeka tuh . kampung aku memang patriotik . kamii boleh tengok bunga api kat pasar kampung kami . tepat jam 12 malam maka doooommm ! 650 das tembakan ke udara .

shantek sangad malam tuh . tapi ade jugak bunga api yang tak jadi nak pasang . so , siket jer yang kami tengok , tak sampai 650 das . hu huxx !

aku ingat nak post gambar-2 raya aku dalam blog nih tapi nanti tak de yang nak datang jenguk blog aku sebab gambar huduh ! =_=' . tak nak amik risiko lah . huhu ~

ok lah dulu , kejap tadi sepupu aku kat tumpat tepon nak datang umah petang nih . tapi sekarang pun tak sampai-2 lagii . aku tak tahu lah diorang nak datang ke tak . huhu ~

bye .










No comments:

Post a Comment

assalamualaikum .
semua boleh komen di sini .

p/s : BUDI BAHASA AMALAN MULIA :)