Pages

akhirnya , kau dah tinggalkan kami buad selamanya , maafkan kami .



festime kami jumpe kau dengan adik kau kan ? comel sangat korang berdua nih . mak aku bagi name putih dengan manja . tapi aku tak suke kau sebab kau ganas ! aku suke adik kau sebab dia comel , warna putih . mate dia pulak warna biru . aku dah cop dia jadi kucing aku . dah laa baik pulak tuh .

tapi malangnya dia hidup tak lame . dua kali jer aku sempat tengok dia . aku balik asrama buad kali yang ke tiga putih dah mati . mak aku cakap sebab putih sakit . tapi aku tak sedih sangat sebab aku tak tahu macam mane dia mati . tetiba je dia tak de. lagi pun aku nih bukan suka sangad pun dengan kucing .

maka tinggallah kau sekor-2 . sedih kan ? tak de kawan nak main-2 . kalau dulu kau selalu jer main-2 dengan putih . agak-2 aku putih mati sebab kau kot yang kasar sangad dengan dia . huu ~

kitorang jaga kau sejak kecik lagi . mak kau baru jer beranakkan kau pagi tuh , then tengahari dia dah mati kene langgar kete depan umah aku . mak aku cakap korang dah jadi amanah kami sebab mak kau tinggalkan korang kat umah aku . macam aku suke sangad dengan kucing ! tak suke !!

bila dah lame-2 bela kau aku naik menyampah pulak . rase macam nak pegi buang je kat pasar biar mampus cepat-2 . mane tak nye . kau tak reti nak bergurau kan . dah lah kuku tuh tajam . asyik nak cakar-2 aku jer . tak reti nak sorok ke kuku tuh ? mak aku cakap , mak dia tak sempat nak ajar dia bergurau , cane nak masukkan kuku dalam tangan , sebab mak dia mati cepat . ye lahh , aku terima jer .


tapi yang paling aku tak suke kau nih mengade-2 . makan nak best-2 . nasib baik mak aku tak beli makanan kucing yang whiskes tuh . kalau tak mengade lah kau . kadang-2 tak nak makan nasi , nak minum susu je r. huh , menyampah ! mak ayah aku sayang kau lebih dari adik aku yang kecik tuh aku pikir lhaa ~

gambar hiasan :)
tapi mak aku cakap memang patut dia nak minum susu jer , sebab dia nih kecik lagii. kalau mak dia hidup lagi pun dia mesti duk menyusu  dengan ibu dia . baby lagii dia nih . ade betul jugak mak aku cakap .

yang paling aku geram tuh , dia gi buad taik pulak dalam bilik aku . patutlah aku bau busuk semacam jer . aku mane tahu tuh taik si manje . pergh ! power gilaa bau weyh...boleh karat habis otak . balik asrama minggu depan tuh pulak baru aku tahu tuh taik manje . nak marah weyh ..nasib baik dah basuh kalau tak siap kau kene terajang . ade aku kisah dengan kau ??

minggu tuh jugak lah kau gi kencing pulak kat atas bantal dalam bilik aku . hancing ! nasib baik atas bantal jer bukan atas tilam . kalau tak sumpah aku sedekah jer tilam tuh kat kau buad tido kat luar .!

tapi lame-2 aku rase makin sayang pulak dengan kau . sumpah , tapi aku tak de lah nak gi heboh-2 kat kau macam ni -> i love you manje muah muah ! HAHAs gilaa ker hape .. bukan aku lah tue ~

makin lame kau makin baik kan walaupun masih tak reti nak bergurau . aku tetap sepak terjang kau time kau gurau-2 dengan aku . mane taknye , kau duk cakar-2 aku sangat . sakit lah wey ~

ape pun , kami dah anggap kau nih adik kami , mak ayah aku pun anggap kau nih anak dia . memang dah sayang sangat . tiap kali mak aku siap solat kau gi salam jugak dengan dia . time-2 kau boring kau gi main-2 dengan adik aku yang bongsu tuh . nasib baik dia senyap jer time kau gigit dia , sebab dia tak reti sakit . HAHAs .

sekarang kau dah pandai buang air dalam toilet . cayalah kucing kecik ! haha , sampai sekali tuh mak aku gi gune air bekas taik kau ! gilaa busuk kesian kat dia . nasib baik lah time tuh dia nak buad basuh taik jugak . HAHAs , dibuadnye mandi dengan air taik kau lemau lhaa ~

adik aku pulak balik sekolah jer terus cari kau nak main-2 dengan kau . kalau aku maen-2 komputer kau ade jer kat tepi aku tengok aku berfacebooking . nanti dah besar aku buad satu kat kau okep ! >.<

kau baik , dengar cakap kami . kalau mak ayah aku cakap ape-2 kau dengar jer . ikut jer dorang cakap ape pun . tapi kau susah nak ikut cakap aku kan ? selau jer nak kacau hidup aku . ye lhaa aku nih kan kakak kau . kadang-2 bila aku bertempik panggil ADIK kat adik aku tuh , kau pulak yang datang terhegeh-2 kat aku . haha , lawak lah kau nih .

kau memang terbaik lhaa ! sunyi tau bilaa tak de kau . bilaa lah kau nak besar yer . nanti boleh lah tangkap tikus pulak. hari tuh kau dah tangkap cicak yang jatuh kat lantai kan ? dah tangkap tuh , ade ker patut kau nak makan pulak . tuh cicak jer lhaa . bila aku buang cicak tuh kat luar , kesian pulak tengok kau duk cari-2 cicak kau . tak payah makan lhaa ~

tapi , hari tuh aku sedih sangat . mase mak aku duk semayang dalam bilik aku , aku tengok kau duk kat pintu tengok jer kat aku . ee , nak masuk dalam yer . tak boleh lah mak duk semayang . siap mak aku semayang semua dia nampak kau tengok jer kat dia . punyer lah baik muke kau kan ? ade aku kisah , baik tido best lagi lhaa !       

then , aku dengar mak aku suh kau gi salam dengan dia . wah ! baik nye kau pagi-2 macam nih . baru pukul 6 pagi weyh . asal nak buad baik sangat ? aku dengar kau gurau-2 dengan mak aku . mak aku gelak tak bereti . eleh nak amik hati mak aku lah tuh . lepas tuh aku dengar mak aku cakap yang kau jalan tak betul . macam sakit belakang jer . ade orang pijak kau ke sayang ? tapi aku malas nak tengok , kesian . aku selalu jer sepak terajang kau tapi tak pernah lagii aku pijak kau .

lepas tuh mak aku pesan kat manje , esok tido dalam rumah yer nanti sakit belakang pulak kang . kau mengiaw jer macam paham mak aku pesan hape . aku tido jer terus , tak larat den nak bukak mate , demam makin teruk nih . chicken pox aku dah menular seluruh badan aku dan menyarang saraf pemikiran . nasib baik waras lagii . huu ~

tengahari tuh aku bangun and gi mandi wah tengahri baru bangun ? hee ~ sebab chicken pox aku nih dah teruk sangat mak aku suruh aku pegi klinik dengan dia petang nanti . adik aku tuh pun ikut jugak sebab dia lagi teruk dari aku . mak aku nak mintak ubat antibiotik dengan doktor tuh . ape lah doktor tuh tak bagi kami antibiotik . makin teruk lah chicken pox nih kan ?

masuk dalam kete , mak aku bace doa panjang-2 . dia memang selalu macam nih , nerveous bilaa nak pandu kete . habis semua doa dia undur pelan-2 kete . oke , selamat keluar dari garaj , then aku terkejut sampai tak tahu nak kate ape . mak aku terus jer undur kete tuh . mak , aku nampak manja menggelupur . mak pijak dia dengan kereta . tapi tak tahu nak kate macam mane kat mak aku .

bila mak aku nak naik atas jalan baru aku bertempik suh mak aku berenti kete . tapi aku tempik mak jer. mak mak mak mak ! banyak-2 kali . tunjuk kat manja yang tnegah menggelur]pur kat garaj kete tuh . Ya Allah mengalir air mate kau . kau mati sebab di lenyek kereta mak aku sendiri .

mak aku istighfar banyak-2 . kami bertempik panggil ayah . mak aku meluru gi tengok manja tapi aku duk kat kete tuh jer . tak sanggup tengok dia mati sungguh tragis . kepala dia hancur berkecai. keluar biji mate dia . aku yang mula-2 tengok nih , sempat tengok darah memancut dari tekak dia . lemah longlai aku . kesian kau manja .

ayah aku pegang badan manja dan bawak dia letak tepi parit . mak aku menangis kat situ . dia rase bersalah sangat-2 sebab dah buad manja mati . patutlah perlakuan manja pelik jer sejak semalam . mane aku pergi dia ikut jer. mak aku bagi dia nasi habis sepinggan ,bagi dia susu habis secawan banyak dia makan .

ape nasib kau kucing mati sebab kami sendiri . sampai sekarang aku teringat lagii kat kau . mak aku lagii lah . dia tak malu menangis kat garaj kereta tuh padahal ramai yang duk tengok . sebab kes ni lah mak aku suh ayah aku jual kereta kancil dia tuh . dia tak sanggup nak naik lagi sebab dia dah bunuh kucing tu dengan kancil die tu .

lepas tuh mak aku gi tanam manja . tapi aku tak tahu kat mane . asyik lupe jer nak tanye . time dia tanam tuh aku duk tido . maklumlah orang sakit kan . tido jer selalu ... huu ~

manje , maafkan aku yer sebab dah buad kau merana selame nih . huhu ... miss you damn much lah adik ! maafkan kami ~~

bye .


p/s : kau jangan pikir pelik pulak bilaa aku anggap kucing nih adik aku . anggap jer tau !

No comments:

Post a Comment

assalamualaikum .
semua boleh komen di sini .

p/s : BUDI BAHASA AMALAN MULIA :)