Pages

bola punye pasal .



yey-2 ! esok cuti !  --> lebih kurang macam ni lahh ayat kitorang petang tadi . yakin terengganu menang bola malam ni weyh . semangat berkobar-2 nak sokong bola malam ni , walaupun aku tak suka tengok bola . aku tak pernah ada feeling time tengok bola , entahlahh , aku pun tak tahu kenapa . hikss .

malam tadi lepas maghrib kitorang kuar bandar . bandar ke pekan ? tah lahh . kami pegi Jerteh nak beli barang-2 dapur yang dah kering . sampai kat sana memang tak dek kereta pun atas jalan , kalau ade pun 2 3 bijik . 4 termasuk kereta ayah aku . hik hiks . semua duk kat pasar tengah tengok bola . wah-2 best je aku tengok . skrin besar , orang ramai .mula-2 aku lalu jek tepi tuh , intai-2 gitu jer skrin tuh , then tengok-2 kejap sebb macm nak boleh gol je terengganu ni . tunggu-2 tak dek . mak aku ajak masuk Econjaya (market yg tak super) dulu .

dalam Econjaya tuh , kelam kabut mak aku pilih barang , nak cepat balik tengok bola kat rumah . YA ALLAH mak aku , semangat jugak weh . huhu . Jerteh ramai orang malam ni , tapi jalan tak jem macam biasa . semua duk telenggok tengok bola . macam nak menang je nih . aku tunggu cuti ja weh , '______________' .

dalam kete tuh , aku rase macam duk terbang jek . mana tak nyaa , ayah aku drift keta sampai rumah .dah sampai aku sensorang duk akut barang .semua gi tengok tb , ayah aku pulak siap nak pegi tengok bola kat kedai sebelah . tb besor weh . aku angkut barang , naik rumah pap ! duk atas kusi then GOL !!!!! eh ? cane diaa gol tadi ? ayah aku berlari-2 naik atas rumah nak tengok cane dia boleh gol . actually tak pun , saje buad feeling . heh heh . time tuh dia baru je duk kat gate umah aku . tak sampai kedai lagii . naik balik sebab sepupu aku datang . :D

time tuh aku yakin yang sekolah akan cuti esok nya . gembira tak terkira . walaupun perut aku ber cerot-2 minta di isi . ngeh ngeh ngeh .actually aku dah agak terengganu tak boleh nak menang sebab aku tengok diorang terlalu yakin boleh menang dengan 1-0 tuh . then , tak lama je terus n.sembilan buleh 1 gol . seri lahh . baru lahh terengganu nak carik gol . tapi terlambat sudaa .

time tuh sepupu aku dah gelak tergolek , tak tahu lahh ape yang lucu .huh ! dia cakap macam ni lahh lebih kurang .
' hahahaha ! mun keno gi sekoloh doh esok farah , tak dok doh cuti mung , ganu aloh doh ganu aloh doh ! hahaha ' --> loghat kelantan ni weh , dia orang kelantan dan dah tak belajar . bahagia lahh dia boleh gelak tergolek macam tuh . buad frust aku jek .

habis je bola , bertimbun-2 sampai mesej phone aku . nok gi sekoloh dok esok ? semua ayat tulaa ja. aku tak tahu lahh , mak ayah aku suh aku gi , tapi aku tok se gi , nok tra pujuk duluh . mun ? --> aku pun reply kat diorang guna ayat tulaa jugak , haha . then diorang reply kat aku ayat samaa je semua  . aku tok se gi sekoloh esok , malah ekh . see ? macam dah berpakat lahh . serius aku frust . mak ayah aku senyap jek time aku cakap tak nak gi sekolah esok . nak mintak banyak-2 kali kan free je lempang kat pipi . senyap je lahh .

esok , aku tekad tak nak bangun tido  . nak tidoo je sampai tengahri macam berani sangat  , memang tak nak gi sekolah lahh weh . huhu , tak nak belaja sensorang dalam kelas . aku fikir esok tak sampai 10 orang dalm kelas tuh . semua kelas aku ade 33 orang . ramai ponteng kan ? aku agak je nih , mane lahh esok berduyun-2 datang sekolah . hee ~


bye .

p/s : ingat nak letak tajuk penjaga gol punya pasal sebab bola masuk free je dalam gol tadi . sungguh menyayat hati aku . huaaa ~ !


No comments:

Post a Comment

assalamualaikum .
semua boleh komen di sini .

p/s : BUDI BAHASA AMALAN MULIA :)