ASSALAMUALAIKUM !
Segala kesulitan harap di maafkan . Blog masih dalam penyelenggaraan. Thanks :)
♬ jagiya farah ◕ ‿◕ ♬: once upon : Trip to Tasik Kenyir


Pages

once upon : Trip to Tasik Kenyir



Asslamualaikum , HYE .



ini cerita lama , tapi entry nya baru di publish . bulan lepas , ayah aku rancang nak pergi Tasik Kenyir sebab ke-boring-ngan melanda seluruh rumah  . hakikatnya kerja rumah berlambak cuma malas je nak buat . so , sepantas kilat aku search dalam internet pasal Kenyir . kitorang tak pernah pergi sana walaupun kitorang tinggal di Terengganu . 

bila nak melancong pergi jauh jauh . baru best nak melancong kan . kalau takat dalam negeri tak rase sangat macam melancong . even kat Agro Resort pun kitorang tak pernah pergi sedangkan tempat tu sangat lah dekat dengat rumah kami . 

balik pada cerita aku tadi , godek punye godek pasal Kenyir mak aku cakap nak gi Cameron pulak . aku lagi laa suke . panas2 macam ni lepak cameron best jugak . bila bagi tau ayah aku dia pulak yang tak nak . 

nak di pendek kan cerita . selepas kami bertepuk tampar , sepak terajang ayah aku cakap pergi Kenyir Lake . oke . kami turut perintah driver . sekarang driver berkuasa . tanpa driver tak kemana lah kami . ye dak ?

bila kami sampai ade orang sambut kami . dia tanye nak ke mane , nak buat ape . untunglahh . lagipun kami memang tak tahu nak tuju ke mana . yang aku tahu , bila sampai terus je cari tandas . dah jadi macam habit pulak , bila sampai ke destinasi terus ke tandas . bukan nak kencing berak sangat pun . entahh laa .

tengah parents aku berurusan dengan tuan bot , sempat la jugak kami bergambar sepam dua .



baiklah , adik aku posing agak menjadi . dan aku kelihatan agak pelik di situ . 




tangan dia memang automatik begitu bila di suruh posing . automatik ok .

malangnya kami tak dapat pergi ke tempat IKAN KELAH yang best tu . kalau nak ke sana , tiket perlu dibeli awal-awal lagi . dan perlu berada di sana pada pukul 12 tengahari . dengan waktu kami saat itu , masih ada kurang setengah jam .tapi perjalanan ke sana ambil masa yang sedikit panjang , so kami terpaksa kuburkan keinginan tersebut . ahhh -.-'




   

pemandangan di sekitar tasik ini sangat indah . sangat teruja melihat gugusan pulau yang terhasil dari tasik buatan sendiri ini . best layan perasaan semasa dalam bot . dengan hembusan angin yang super cool . hehe . 



salah satu dari banyak-banyak pulau di situ . errmm , korang tak rase macam ade cerita ke di sebalik pulau ni ? nampak macam 'something' je . hehe .

     
 
  
tempat pertama yang kami tuju . TAMAN HERBA

kat taman herba ni korang boleh tengok macam-macam jenis herba . macam kacip fatimah dan tongkat ali yang pokoknya sangat tinggi dan kurus . hehe .


pastikan korang singgah di PONDOK HARMONI ni bila berada di taman herba . tak SAH kalau tak singgah . cehh , main hukum pulak . hehe .


di pondok ini desediakan air rebusan herba. seperti tongkat ali , kacip fatimah dan satu lagi aku lupa name ape . hehe . korang boleh minum .


 tengok , memang fresh minuman tadi . dan masih panas lagi masa kitorang minum tu . herba rebusan yang asli , bukan import dalam kotak .


even adik aku yang kecik ni pun bantai sekali kacip fatimah dengan tongkat ali . haha . 


ni masa kami kat air terjun SAOK . abaikan aku yang kecik tu . tumpukan pada air yang terjun mecurah curah tersebut .

aku pergi bukan dalam cuti sekolah . so boleh mandi puas-puas sebab tak de orang sangat . mungkin kalau korang pergi time cuti sekolah , manusia berduyun duyun . 

kami sempat pergi 2 tempat tu je . aku masih tak puas hati sebab tak sempat nak pergi tempat ikan kelah tu . jelous dengan exco-exco asrama yang ikut trip ke kenyir tahun lepas . 


ini lahh tempat yang aku nak sangat pergi tu . 


sebab jelous gilaa tengok diorang dikerumuni ikan ikan yang sangat besar itu . boleh dipegang ditangkap disentuhh . ahhh . suatu hari nanti aku ke sana . bila ada masa lagi . 

---------------------------------------------------------------------------------

Tasik Kenyir ni sangat sesuai bagi sesiapa yang sayangkan alam sekitar . banyak lagi tempat menarik yang boleh di lawati di sini . air terjun pun banyak , bukan hanya di SAOK tadi je . 



bagi sesiapa yang suka aktiviti lasak tapi tak mampu nak tahan lasak , sesuai sangat la ke sini kerana berdekatan dengan Taman Negara . korang boleh lawat gua-gua kat sini . boleh daki-daki bukit atau boleh naik tangga je senang . hehe . koraang juga boleh berkayak , boleh mandi berenang dan sebagainya .

bagi perempuan , SPA pun ade kat sini kalau nak rehat-rehat minda dan manjakan badan anda .


memancing pun boleh kat sini . tengok ikan besau besau naa . ayah aku dah pasang seribu angan-angan nak datang memancing dengan geng dia kat Kenyir Lake ni . haha . tahh jadi ke tak tuu dengan tak de masenye .

kalau datang dengan rombongan sekolah lagi best . ye lahh , semua muda belia lagi dan masih larat kalau nak mendaki bukit , meredah hutan atau menyelam dengan kapal selam . terbaaiikk ! hehe .

korang boleh jenguk page dia untuk maklumat lanjut . http://www.kenyirlake.com/home.htm . kat sini korang boleh terus usha resort dan pakej-pakej yang disediakan .


notahati : keep jelous farah -.-'






tak nak comment pon like jer boleh . hee ~

3 budak comel merepek:

Nur Fahz said...

Kak fahz dah pergi kenyir bulan lepas time school holiday.So stay kat kenyir lake resort.Sgt2 awesome la kenyir.Tenang dan mengasyikkan..sampai skarang masih teringat2 suasana kat resort yg mendamaikan tu :)

farah izzati said...

@Nur Fahz

memang kat situ mengasyikkan kak fahz . lepas ni bolehh la pegi pula . mana tahu terserempak dengan farah kat sana . hehe :)

Ahmad Kamil said...

woot woot..seronoknya...=)


Perlu ke free education di Malaysia?

http://iniblogabangkamil.blogspot.com/2013/04/free-education-do-we-really-need-it.html

Post a Comment

assalamualaikum .
semua boleh komen di sini .

p/s : BUDI BAHASA AMALAN MULIA :)