Pages

dugaan menimpa sebab ALLAH sayangkan kitaa :)







bila bace tajuk aku . eleh ! statement lapuk , dah boring dengar statement tu . ye tak ? tapi time kita ditimpa dugaan ingatkah kita dengan statement tuh ? mungkin kitaa akan jadi teragak-agakkan . mulaa lah datang persoalan , kenapa ALLAH timpakan dugaan yang berat untuk kita hingga tak mampu kita nak menempuhnya . ye tak ? erk , itu apaa yang aku pernah lalui . sajaa nak kongsi .

ade lagii statement lain  , aku lupaa cane .-_-'  . ALLAH tidak akan menimpakan dugaan yang berat kepada hambanya melainkan yang hambanya boleh lalui . DIA Maha Mengetahui setakat mana kemampuan kita untuk menempuhi dugaan-NYA . jadi kita hanya perlu tawakkal kepada ALLAH dan berusaha untuk menempuhi dugaan tersebut . 

" jangan dipinta untuk perkecilkan dugaan yang mendatang , tapi pintalah diperbesarkan kesabaran dan ketakwaan  kita untuk menempuhi dugaan tersebut " semakin berat dugaan yang menimpa , semakin sayang ALLAH kepada kita . 

aku bukannya nak ceramah atau apaa , tapi betulkan ape yang aku kate ? hehe :) 
sama lahh dengan dugaan yang menimpa aku pada hari raya aidiladha ni . korang beraya sakan makan daging lembu , tolong semelih lembu tapi aku terbaring atas katil sebab kena serang demam malam hari raya . korang asyik beraya aku asyik tido . tak de kenangan raya aidiladha tahun nih . tapi ini semua dugaan walaupun demam aku memang macam tahap kritikal mak cakap sebab aku manja sangat :)

hari nih dah sihat sepenuhnya , tapi esok dah kena pergi asrama -.-' . tak sempat nak enjoy rayaa . huhu ~

p/s : bersyukurlahh kalau korang masih sihat . gunakan nikmat sihat korang tu sebaiknya sebelum korang semua sakit . hek hek .


bye .

No comments:

Post a Comment

assalamualaikum .
semua boleh komen di sini .

p/s : BUDI BAHASA AMALAN MULIA :)