Pages

when i grow up ?

assalamualaikum , hye .

hari neh aku update lagi kan ? semalam korang boleh kire tak berape kali aku update ? haha
memang banyak pon , due tige kali jugak aku update rasenye . entah lhaa .semua aku nak 'luah' dalam neh . hee ~


tapi , neh hari last aku update lhaa ! dah kene pergi 'hostel' jap lagi .
aku nak story kat korang semua neh pasal cite-2 aku . tak de lhaa , semalam mak aku masuk bilik aku tengok aku duk wat 'homework' prinsip akaun tuh .


so , die tanyer lah aku pasal cite-2 aku . aku nak jadi ape bile aku dah besar nati .
bile aku besar ekh ? skanx neh pon aku dah masuk form 4 , tapi tak besar-2 jugak . kalau korang nak tau , saiz selipar aku same dengan adik aku yang darjah 4 . so ? senang lhaa die nak rembat selipar dan kasut-2 aku sume uh ! suke hati die jer .


ok , balik pade tajuk asal kite . yang tadi aku boleh wat satu entry laen plak .


mak aku tanye, ' rah nok jadi kerani akauntan ker ? '

' tok eyh , rah nok jadi CEO . ' - haha , punyer dasyat aku punyer cite-2 kan ?  

mak aku cakap lagi , ' kerani akauntan tok same ngan akauntan . kerani tuh hop bagi duit kito maso kat bank tuh . kalu akauntan neh duk dalam jabat yer jah . '

' eyh ? rah ingat koh hop bagi duit tuh akauntan doh .' - aku memang baru tahu pon akauntan tuh bukan kerani akauntan . sempit punye otak kan ? haha .

tapi korang nak tahu tak ape best nye kalau jadi kerani akauntan , akautan , CEO dan sebagainye neh .
boleh pegang duit lhaa ! haha

kalau aku belajar prinsip akaun , ade jer cikgu cakap ,
' kalu prinsip akaun neh gak , maen duit sopmo lah ! hop tuh sedak belajar gonih tuh ! '


ha ! benda neh akan jadi biase jer dengan aku suatu hari nanti .

haha ! aku neh cite-2 punyer lhaa tinggi kan ? agak-2 boleh capai tak .
insya-Allah dapat . korang doakan aku dapat straight 'A' ok !
12A's daley nyepak . haha !



susah sangat ke nak jadi CEO neh ? kalau yang aku dengar lah , satu syarikat besar akan ade sorang jer CEO . betol ker ?


kalau macam tuh aku wat syarikat sendiri lah kan . aku manager , aku jugak CEO . bia lingkup aku punyer syarikat . tak sempat nak buke lagi dah gulung tikar . ye tak ?!


tapi aku rase tak boleh jer aku nak capai tahap jadi CEO tuh . aku memang slow lhaa prinsip akaun neh .
betol ! susah nak faham cikgu ajar .


 maybe sebab aku neh rabun tak . selalu jer ketinggalan dalam pelajaran . kalau aku pakai lens pon tak berape nak nampak jugak ape yang cikgu tulis kat blackboard tuh . 'beca' sangat . tau 'beca' tu kan ? silau lah . haha


kawan aku cakap , prinsip akaun neh die senang lah kat sekolah menengah neh , tapi bile dah masuk uni , die jadi susah . so ? kalau sekanx pon dah tak boleh nak kejar , kat uni cane lak ?


eleyh ! bajet masuk uni jer kau neh ! hehe . insya-Allah dapat lah .
usaha banyak-2 yer farah . kan korang dah nak doakan aku jugak . haha !


macam mane aku boleh terpikir nak jadi CEO neh ?
maybe time cikgu cakap yang orang kedua kaye adalah CEO . yang first kaye ? kontraktor lhaa !
betol ke ? habis nape aku nak jadi CEO tak nak jadi kontraktor ?
dah aku amik aliran prinsip akaun . haha !


nampak sangat mate duitan  kau neh ! nak jadi kaye . kan ?
tak kire ! tuh baru cite-2 lah . zaman skanx semua nak pakai duit lhaa !
aku nak suh mak bapak aku bangge bile aku dah kaye . bile lagi die nak bangge kan ?


ye laa , PMR dah tak dapat straight A dah . setakat UPSR pon tak boleh nak dapat straight A .
aku lemah bahase lah . bahase inggeris dan bahase arab .


hish ! tak reti bahase betol ! PMR  pon 2 subjek tu lah jadi tak cantik result aku . tapi result aku tuh dah cantek dari yang aku bayangkan . kire ok lah . tak kire lah korang nak kate ape pon .


ok lah ! aku nak stop sini dulu . bile aku dah jadi CEO nanti aku buat satu entry yang panjang-2 .bia leteh korang nak bace . haha !


bye .












No comments:

Post a Comment

assalamualaikum .
semua boleh komen di sini .

p/s : BUDI BAHASA AMALAN MULIA :)