Pages

memang .



asslamualaikum , HYE .




today , baru aku faham perasaan mak bapak aku . selalu aku tau mintak jer duit dengan diorang  .

mak nak tuu!

ayah nak nii !

tapi hari ni aku start keje , keje dengan diorang je pun . tapi memang letih sangat walaupun hanya dirumah sendiri . keje ape ? mak aku beniaga barang spare part motor kereta basikal . nak beli ? jom lahh jejak rumah aku . haha promote ni !

okey  aku keje berbekalkan ilmu yg aku study kat sekolah . so ilmu spare part motor kereta semua ni memang tak de dalam kepale otak aku . dah lah semua benda ni susah nak sebut . tadi ade pelanggan : 

pelanggan : kak , nak karya . (die nak beli karya)

aku : hah ? karya ?  *aku duk pikir karya dalam buku komsas dahh time ni .

pelanggan : ha lahh . karya motor GBO J .

aku : mak !! orang ni nak ape tahh . tak reti ahh nak sebut . -.-'

lepas pelanggan tuh balik baru mak aku bagitau ape tuh karya motor . then muka aku macam  o.O ! ohh , ade jugak benda macam ni ek . tu lahh kecik kecik tak nak belajar . 

letih memang sangat letih . tapi kalau duk saja ja kat rumah tak buat ape ape lagi letih . at least kalau keje , letih pun dapat jugak duit . 


moralnya : kite jangan tau nak mintak je ape ape dengan mak bapak kite walau kite ni anak orang kaya . bile dah besar panjang nanti  dah kahwin dapat anak bagai , kite kene keje sendiri jugak . takkan nak pegi tadah tangan dengan mak bapak lagi kan ? baik tak payah nikah la . wat kesian mak bapak je .


p/s : hidup berdikari tuhh best ! :)


BYE .

No comments:

Post a Comment

assalamualaikum .
semua boleh komen di sini .

p/s : BUDI BAHASA AMALAN MULIA :)